Dneska si v rubrice “11 kvaltů” povídáme s Vojtou Masojídkem (*1995, Mělník), který po legendárních závodních tratích vodí ještě víc legendární auto – nádhernou závodní Bugatti 37A z roku 1928.
1. Už se těšíš až se začne zase závodit?
No jistě. I když se v mém případě nejedná vyloženě o závody v pravém slova smyslu. Jde spíš o jízdy pravidelnosti, nebo dokonce prostě jen exhibiční jízdy bez jakéhokoliv měření času. Je ovšem pravda, že se vždycky stejně necháme unést a pak jedem jak kdybysme to ukradli. Člověk si aspoň trochu udělá žížu a pak se líp povídá s kamarádama, což je vlastně další důvod se na závodění těšit. 🙂
2. Jak ses k závodění dostal a jaký byl tvůj první závod?
Veteranismus přinesl do rodiny děda. Měl toho vždycky hodně. Jak auta tak motorky. Jednou se to zlomilo, když si v roce 71 koupil Bugatku a pak ji 11 let dával dohromady. Ta nám naštěstí vydržela dodnes.
Jako malej jsem s ním jezdil po různých setkáních a vždycky jsem byl vyřízenej, kolik všech možnejch zajímavejch strojů se může u nás sejít. Potom s tím hodně jezdila mamka, která naučila jezdit zase mě. V podstatě mě jednou v devatenácti posadila na Chloumku na kopci za volant a řekla ať jedu a já jel. Byla to celkem sranda. 🙂
Chytlo mě to rychle a to znamenalo, že bych se mohl vydat někam na kopec. Nějak se to sešlo a hned první, kde jsem jel byl zrovna závod Zbraslav-Jíloviště. Závod do vrchu s obří historií. Dneska se to jezdí na pravidelnost, takže bejvám pravidelně mezi posledníma. 🙂
3. Jaká trať je tvá nejoblíbenější a naopak kterou nemáš rád?
Na tohle ti neodpovím. Snažím se akce volit podle toho, aby byla každá trochu jiná. Každá má pak něco do sebe. Zbraslav je super, protože má úžasnou historii a ta trať mi přijde dost rychlá. I když ty zpomalováky mě tam vytáčej do vrtule. Brno-Soběšice zase přetékají neuvěřitelně kamarádskou a celkově úžasnou atmosférou. Brno Revival je prostě ráj pro každého, který má aspoň trochu rád závodění – vybere si tam opravdu každej. A hlavně se tam pokaždý skvěle vyblbnu.
Zkrátka všude je něco, co mě náramně baví.
4. S kterým autem nebo motorkou ses nejvíc trápil a které máš naopak nejradši?
Uplně se mi dělá blbě, když si vzpomenu na horká léta, která jsem strávil tlačením zadřené Jawy Mosquito. Stávalo se, že ten krám nedojel ani na Barabu. Jak říká kamarád: ,,To není závada, to je vlastnost”. Co mám nejradši je asi jasný, ne? 🙂
5. Jaký byl tvůj největší karambol? Jestli nebouráš, tak prozraď co jsi při závodě nejvíc pokazil.
Nikdy se ještě naštěstí nic nestalo. I když pár krizovek jsem zažil, ale nic co by nespravily nové trenýrky. hihi
6. Co řadíš mezi své dosavadní největší úspěchy?
Těžko říct. Za všechny ceny, které jsem dostal mohlo spíše auto, než že bych si to nějak vyjezdil. Ale v roce 2019 jsem byl druhý v poháru Grand prix historických vozidel v kategorii Bugatti. myslím, že ze tří. 🙂
7. Kdo je tvůj spolujezdec? Taky se domníváš, že jsou to blázni na svobodě?
Dlouho se to střídalo, protože to nikdo nevydržel víc jak jednou. Ten kdo se mnou jezdí na akce se poměrně dost nadře, neboť mi pomáhá se všema krámama a hlavně má zároveň funkci startéru a palivové pumpy. 🙂 Teď se mnou hodně jezdí Lančis, za což mu hrozně děkuju a snad ho to taky nepřestane bavit, protože mi se všim dost pomáhá.
8. Co děláš, když zrovna nezávodíš?
Semtam hrávám s kapelou, občas pracuju a občas se snažím dát dohromady auto, pokud mu něco schází. 🙂
9. Co sezona 2021? A jak vidíš svou závodnickou budoucnost?
Asi to bude dost slabý. Jarní Revival nebude, což mě mrzí. Jak to bude na podzim neví nikdo. Snažme se ale zase najít něco pozitivního. Je víc času na revitalizaci vozového parku a načerpání sil na tu smršť která po uvolnění nastane. 🙂
A jak vidim budoucnost rallyovou, nebo okruhovou? To ti nepovím, ale prozradím ti, co bych si jednou fakt přál: Doopravdy bych si přál někdy opravdu závodit. Klidně zkusit amatérskou soutěž s nějakým pekáčem, abych se o to nemusel zase tak bát. 🙂 Vždycky mě štve, když si vy závodníci povídáte a já musím dělat, že vám rozumím. 😀
10. Troufnul by sis jet závod na motorce, třeba enduro?
Byť mě motorky bavěj a rád na nich jezdím, tak bych si na žádné závody netroufl. Na to se mám moc rád. 🙂
11. Kdybys měl neomezený rozpočet a neomezené možnosti – kde a s čím bys chtěl startovat?
Napadá mě toho strašně moc. Z opravdovejch závodů by to asi vyhrálo nějaké Rally s nějakým nesmyslem, se kterým bych se nedovedl ani rozjet. 🙂 Ovšem abych se držel svého oboru, tak bych si vzal Bugatku na Monaco historic grand prix, nebo Mille Miglia. Strašně bych chtěl jet i 1000 mil Československých, kdybych na to měl vhodný vůz.
Díky za rozhovor a přeju všem ať se daří.
Opatrujte se!
Děkuju za rozhovor a ať se daří i tobě.